Warsztaty samochodowe - prawdy i mity

Dodane: 27-01-2017 04:38
Warsztaty samochodowe - prawdy i mity zawory nagrzewnicy

Nadwozie, głównie zaś karoseria

Nadwozie ? część składowa pojazdu, ustawiona na podwoziu lub służąca do montażu jego elementów. Nadwozie składa się ze struktury nośnej i karoserii (poszycia). Pod względem struktury nośnej pojazdy dzielimy na konstrukcje ramowe (nadwozie nieniosące) i samonośne (samoniosące; bezramowe). Istnieją też konstrukcje pośrednie ? nadwozie półniosące oraz samonośne z ramami częściowymi.

Nadwozie, głównie zaś karoseria, okrywa mechanizmy pojazdu, przedział pasażerski lub towarowy oraz spełnia funkcje estetyczne. W nadwoziach półniosących oraz samonośnych poszycie wraz z szybami może być włączone do przenoszenia obciążeń (poszycie pracujące). Nadwozia ciężarowe i specjalizowane mogą spełniać jedynie funkcje użytkowe.

Nadwozie pojazdów szynowych wraz z karoserią nazywane jest zwykle pudłem.

W budowie nadwozi stosuje się szyby ze szkła bezpiecznego ? hartowane lub warstwowe (klejone; laminowane).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nadwozie


Sprzedawanie części samochodowych

Motoryzacyjna działalność gospodarcza musi być prowadzona z uwzględnieniem wszystkich przepisów prawa. Dlatego najpierw trzeba będzie otrzymać pozwolenie na prowadzenie takiej działalności. Wówczas będzie można sprzedawać części samochodowe i zarabiać na ich zakładaniu do samochodów klientów, jeżeli taka opcja również jest przewidziana w konkretnym sklepie. Takie sklepy motoryzacyjne z opcją zakładania części samochodowych prowadzone są bardzo często przy warsztatach samochodowych. Dzieje się tak dlatego, że wówczas te same osoby, które pracują w warsztatach mogą pracować również w sklepach motoryzacyjnych. Takie sklepy prowadzone są także bardzo często przy stacjach paliw. Taka lokalizacja może sprawić, że będą one bardzo często odwiedzane.


Bieżnik jest to część opony

Budowa opony
Budowa opony: 1. opasanie, 2. osnowa, 3. drut, 4. obręcz, 5. bieżnik, 6. opona, 7. stopka.

Elementy typowej opony samochodowej10:

Bieżnik

Bieżnik jest to część opony, która wchodzi w kontakt z nawierzchnią i odpowiada za jej przyczepność do nawierzchni. W zależności od przeznaczenia opony, bieżnik może mieć różny kształt (tzw. rzeźba bieżnika), głębokość i twardość.

Osnowa

Osnowa składa się z wielu warstw kordu, ułożonych pod różnymi kątami w zależności od rodzaju konstrukcji opony. Kord może być wykonany z poliamidu, poliestru, stali, wiskozy i włókna szklanego.

Opasanie

Jest to warstwa (lub częściej warstwy) kordu ułożona obwodowo, wykonana z możliwie jak najbardziej nierozciągliwego materiału. Jej zadaniem jest usztywnienie czoła opony i zapobiegnięcie jego deformacjom pod wpływem działających sił.

Stopka

Stopka (inaczej kołnierz) to część opony stykająca się z obręczą (inaczej zwaną też felgą). Biegnące obwodowo druty wzmacniające utrzymują oponę na feldze, natomiast odpowiednie ukształtowanie stopki zapewnia równe przyleganie opony do obręczy, a w oponach bezdętkowych także uszczelnienie. W niektórych konstrukcjach opon wzmocnienie to wykonuje się z kewlaru.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna



© 2019 http://miasto.lebork.pl/